بیمه عمر مان

  در این طرح شرکت بیمه ایران خواسته است که بهترین شرایط بیمه عمر را به بیمه گذاران خود ارائه نماید تا آن‌ها بتوانند با خیال آسوده بیمه عمر را تهیه نمایند. این که بیمه عمر مان ایران چیست و چه پوشش هایی را برای فرد بیمه شده ارائه می کند و چه شرایطی دارد  همه مواردی می باشد که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

پوشش‌های بیمه عمر مان

پوشش سرمایه فوت

اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه مان ایران فوت نماید، سرمایه در اثر فوت به ذینفعان مشخص شده در بیمه نامه پرداخت می شود. اگر ذینفعی در بیمه نامه مشخص نشده باشد سرمایه فوت بر اساس گواهی انحصار وراثت به وراث فرد بیمه شده پرداخت می شود. میزان سرمایه فوت ۵ تا ۳۵ برابر حق بیمه پرداختی سالانه فرد می باشد.

پوشش سرمایه فوت ناشی از حادثه

ممکن است فرد بیمه شده در اثر حادثه فوت نماید که در این صورت ۵ تا ۱۴۰ برابر حق بیمه سالانه‌ای که توسط بیمه شده پرداخت می شود را به عنوان سرمایه فوت حادثی به اضافه سرمایه فوت به هر علت و به اضافه اندوخته بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می کند.

 

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

اگر بیمه شده به علت حادثه و یا به هر علتی در طول مدت داشتن بیمه عمر مان ایران  دچار ازکار افتادگی شود بر اساس شرایط بیمه عمر از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شرکت بیمه ایران تا پایان مدت قرارداد حق بیمه شما را پرداخت می کند.

سرمایه ازکارافتادگی بیمه عمر مان

در کنار معافیت از پرداخت حق بیمه، در صورت ازکارافتادگی کامل فرد بیمه شده شرکت بیمه ایران با داشتن پوشش سرمایه ازکارافتادگی می تواند از سرمایه ازکارافتادگی این بیمه نامه نیز استفاده نماید . سقف این پوشش تا ۱۰۰ درصد از سرمایه ازکارافتادگی می باشد.

  سقف پوشش ازکار افتادگی بیمه مان تا ۱۰۰ میلیون تومان است

البته بیمه شده ای که دچار ازکارافتادگی دائم شده  می‌تواند درخواست دریافت مستمری را از بیمه ایران نماید . میزان مستمری که توسط شرکت بیمه ایران پرداخت می شود  ۱ تا ۳ برابر حق بیمه پرداختی فرد بیمه شده می باشد. که این مبلغ را تا ۱۰ سال به بیمه شده پرداخت می کند.

 

۵- پوشش امراض خاص

 

اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه عمر مان به یکی از ۴ دسته بیماری سکته قلبی و یا مغزی مبتلا شود و یا عمل قلب باز انجام دهد و یا نیاز به پیوند هر کدام از اعضای اصلی بدن از جمله کلیه، قلب، کبد ،ریه، مغز استخوان داشته باشند می‌تواند از این پوشش استفاده کند. میزان سقف تعهدات این پوشش تا ۲۵ درصد سرمایه فوت و تا سقف ۲۰ میلیون تومان می باشد.

در این بیمه نامه برای سرطان پوشش جداگانه ای ارائه می شود که اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه عمر به انواع سرطان مبتلا شود می‌تواند تا ۳۰ میلیون تومان از پوشش بیمه عمر خود استفاده نماید. میزان پوشش سرطان بر اساس ۲۵ درصد سرمایه فوت محاسبه می شود. همچنین به این دو نکته زیر توجه داشته باشید:

  • پوشش بیماری خاص و پوشش سرطان تا سن ۶۰ سالگی به بیمه شده ها ارائه می شود.
  • بیمه شده می تواند فقط یکبار از پوشش بیماری های خاص استفاده نماید.

۶- پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه

اگر بیمه شده حادثه ای برایش اتفاقی بیافتد که هزینه پزشکی داشته باشد، می تواند از این پوشش تا سقف ۵ میلیون تومان استفاده کند. میزان سرمایه هزینه پزشکی می‌تواند ۰ تا ۲۰ درصد سرمایه فوت به هر علت باشد.

حال که با انواع پوشش‌های بیمه عمر مان آشنا شدید بد نیست با دیگر مزایای آن نیز آشنا شوید.

مزایای بیمه عمر مان چیست؟

 

  • این بیمه نامه تقریبا محدودیت سنی ندارد و هر فردی از بدو تولد تا ۱۰۶ سالگی!!! (البته بهتره بگیم هیج محدودتی نداره) می‌تواند این بیمه عمر را داشته باشد
  • پوشش فوت در اثر حادثه تا پایان بیمه نامه و تا سن ۱۰۸ سالگی ارائه می شود
  • علاوه بر پرداخت سود تضمینی، ۸۵ درصد از منافع حاصل از سرمایه گذاری نیز به عنوان سود مشارکت به اندوخته ریاضی بیمه نامه پرداخت می شود
  • شما می‌توانید کل اندوخته و یا بخشی از اندوخته بیمه نامه را در پایان مدت بیمه نامه به مستمری تبدیل نمایید
  • -بیمه عمر مان از زمان صدور تا ۷ روز پوشش فوت در اثر حادثه رایگان به بیمه شده های خود ارائه می کند. در بسیاری از شرکت های بیمه این پوشش دارای مدت انتظار می باشد

 

  • اگر حق بیمه توسط بیمه گذار پرداخت نشود از محل اندوخته فرد برداشت می شود و پوشش های بیمه نامه  علی رغم عدم پرداخت حق بیمه برای فرد برقرار می ماند
  • -هر فرد بیمه شده این امکان را دارد که بعد از پایان سال دوم بتواند بدون نیاز به ضامن می تواند ۹۰ درصد ارزش بازخریدی بیمه نامه را برداشت نماید
  • در صورت نیاز فرد بیمه شده می‌تواند بیمه نامه را بازخرید کند. بازخریدی بیمه عمر مان ایران محدودیت زمانی خاصی ندارد
  • اندوخته  و سرمایه فوت این بیمه نامه معاف از مالیات می باشد

 

بررسی میزان سود دهی بیمه مان ایران

در این بیمه عمر دو نوع سود تضمینی و سود مشارکت به حق بیمه‌های عمر پرداخت می شود. سود تضمینی به صورت روز شمار و علی الحساب به اندوخته فرد بیمه شده پرداخت می شود.

سود تضمینی: میزان سود تضمینی قابل پرداخت به صورت زیر می باشد:

 

سود مشارکت

  هر سال و در پایان سال مالی و پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت  بیمه ایران سود قطعی حاصل شده از سرمایه گذاری های انجام گرفته توسط این شرکت را  اعلام می کند. شرکت بیمه ایران حداقل ۸۵ درصد از سود قطعی تحقق یافته را علاوه بر سود تضمینی به حساب بیمه گذار واریز می کند.

 

 

  • اگر فرد بیمه شده سن بالای ۵۰ سال داشته باشد انجام معاینات پزشکی برای صدور بیمه عمرمان لازم می باشد
  • برای بیمه شده‌هایی که سن بیمه شده کمتر از ۵۰ سال باشد و درخواست سرمایه فوت بالای ۳۵ میلیون تومان دارند انجام معاینات پزشکی برای صدور بیمه نامه لازم می باشد
  • برای استفاده از پوشش بیماری ها ۳ ماه دوره انتظار و باری پوشش سرطان ۶ ماه دوره انتظار وجود دارد
  • برای بیمه شده ای که سن زیر یک سال دارد فقط پوشش فوت به هر علت برقرار می باشد
  • برای افراد  ۱۸ تا ۶۰ ساله همه پوشش های بیمه نامه عمر مان ارائه می شود و از ۶۰ سال به بعد پوشش امراض خاص و پوشش سرطان بیمه نامه حذف می شود. بعد از ۷۰ سالگی نیز فقط پوشش فوت به هر علت و پوشش فوت در اثر حادثه به بیمه شده ها ارائه می شود.